Monday, June 9, 2008

Thai Market Font

DSC07476 DSC07480

It's such an unusual sight, when it pulls into plain view... but, there is it...

Thai Market Font (cute name!), 43G, Jalan Pandan Indah 4/6B, Pandan Indah!

This place is really cool... what you will first see, is the van, from which the freshest most greenest, Som Tam and salads are produced by 100% authentic Thais. The food they serve here is mainly from Chiang mai, Chiang rai.

The ground floor is actually a sundry shop for Thai produce e.g. dried chili, snacks, biscuits.. etc.. , and upstairs, on the 1st floor, is the restaurant.

DSC07481 DSC07482
Being a huge fan of the Som Tam, it's really exciting watching the young girl fix my papaya salad!

DSC07483
She is really skilled with her hands and whips up the salad in NO time flat. She tells us, "Go sit upstairs... and order the rest of your food. We will send the Som Tam shortly!"

So...we head on upstairs..


...but not before we take some shots of the goodies that her van has to offer :D
DSC07485
Delicious pork mince...


DSC07486
Bamboo salad with "tong-fun" which was very, very good! (I had 1 whole huge plate on my own later!)
DSC07487
Fried fish and sausages...

DSC07488
Deep fried pork strips, chicken and dried fish...


DSC07489
Prettily coloured desserts.. all in a row..


DSC07490
And Satays in every shape, form and size you can imagine... !


Wow! A Thai Treat, that's what it is :)


DSC07491 DSC07499 DSC07519

DSC07493


Upstairs, the restaurant is totally authentic, from the Thai Karaoke playing on the TV, to the fake bottled coke (no taste la, the coke.. i swear it was fake.. lol) ... Restaurant Baan Nok was starting to get packed for lunch.

DSC07497

The Som Tam was heaven in a dish. Refreshingly crunchy, spicy and sour. We loved it!

DSC07509

The Pad Thai is one of the best I have eaten in KL. It looked a little soggy but was FAR from that!
.


.


.


DSC07514

The Pad Thai was perfection on a plate! Just mix it up with the peanut and dig in!

Upon closer inspection, you will see that the noodle is slightly thinner than most of the Pad Thai noodle you get around town. The texture is springy yet tough.. soft and silky, yet FIRM! and.. oh.. so sweet... :P


Very, very impressed.


DSC07522

At the back, near the kitchen, a Thai lady sits, preparing the pulut rice for sale..


DSC07524

This was a great Thai dining experience and we highly recommend this place to anyone who likes good, affordable, authentic Thai food!

Papaya Salad : RM5

Bamboo Salad: RM5

Pad Thai: RM6

MSG levels : nil

Service: good

Food: 8/10


11 comments:

Lyrical Lemongrass said...

Amazing find! I'm definitely gonna look for this place (wish me luck).

Nic (KHKL) said...

KL is a land of culinary adventures. but without the Indiana Jones "ish"-like of cumi dan ciki, it would have been restricted to hokkien mee and bkt.

great find!

Big Boys Oven said...

oh my god! this awesome findings again, you so genius babe! I can count on you! lol!

"Joe" who is constantly craving said...

goood pad thai???? bring me there!! err lyrical lemongrass..can bring me along when u finally find it ar? haha or i guess we can get lost together lar..

Precious Pea said...

You mean this is in KL??!! OMG! So authentic! If you go again, can please check for me if they sell fish sauce? and Thai glutinous rice? If so, i don't need to fly to BKK to stock up oledi. :)

boo_licious said...

These are the same people who used to be at Gasing's Buddhist temple -simply awesome food. I remember Robyn from Eating Asia blogged abt them before. This is available all the time or just Sunday like the Gasing stalls?

CUMI & CIKI said...

Lyrical Lemongrass:
Luck!

Nic:
Speaking of which.. didja watch indiana jones??

BBO:
*grin*

Joe:
Gooooooood!

Precious Pea:
We saw fish sauce.. not sure bout the rice!

boo_licious:
Dunno la.. we only went there once , on a saturday.. so we couldn't say 4sure...

Tummythoz said...

I'm terrible with Cheras area (not to mean I'm better with PJ, Shah Alam, etc etc). Went around but failed to locate. Got any outstanding landmarks around?

Jason said...

Pandan Indah?? I'm sooo gonna bug my friend to drive me around and find it!

Nic (KHKL) said...

yupe, i did..yesterday, in fact. jaw-droppingly exaggerated! haha! but still fun to watch though. brought back memories of the days of the temple of doom and the last crusade. haha!

worldwindows said...

thanks for the info. a real find, a gem. can't wait to bring my wife there. having live in thailand before we miss certain dishes. hzglwo